Będzie "bukmacherskie" porozumienie w Zabrzu?

Totolotek zachęca Górnika do podpisania umowy z Socios, jednocześnie pisze o szacunku dla strategii klubu i jego sponsorów.
We wtorek w Warszawie Socios Górnik podpiszą umowę o współpracy z firmą bukmacherską STS. Ujawnienie tej informacji sprawiło, że w miniony czwartek nie doszło do podpisania umowy o współpracy między Socios i Górnikiem. Klub wydał wtedy oświadczenie, w którym napisał. 
Zarząd analizuje aspekty formalno-prawne zaistniałej sytuacji, która mogłaby skutkować wysokimi karami umownymi ze strony naszego sponsora głównego, włącznie z jego wycofaniem się ze współpracy. Górnikowi nadal zależy na współpracy i podpisaniu umowy ze Stowarzyszeniem Socios Górnik, jednakże Klub jest zobowiązany do respektowania umów zawartych ze sponsorami mającymi wyłączność branżową.
Okazuje się, że obawy klubu były bezpodstawne. Totolotek S.A., sponsor strategiczny Górnika, nie ma nic przeciwko temu, by klub zawarł formalne porozumienie o współpracy ze stowarzyszeniem. - Totolotek S.A. nigdy nie stał na stanowisku, że współpraca niezależnego stowarzyszenia kibicowskiego z konkurencyjną dla nas firmą skutkować będzie karami lub zerwaniem umowy sponsoringowej z Górnikiem Zabrze. Wyciąganie takich konsekwencji byłoby bezzasadne dopóki nie znamy zapisów potencjalnych umów między klubem i stowarzyszeniem, a następnie działań podejmowanych przez Socios w kontekście porozumienia z STS – takie zdanie można przeczytać w oświadczeniu wydanym w poniedziałek przez Totolotek S.A. Co więcej, firma zachęca klub do związania się z Socios.
Zachęcamy do szybkiego podpisania porozumienia o współpracy na linii klub-kibice, bez względu na partyzanckie akcje marketingowe naszej konkurencji. Przeciwnie nawet, cieszymy się, że podejmuje ona działania mające na celu dotarcie do kibiców klubu, którego Totolotek jest oficjalnym sponsorem. Jesteśmy także skłonni rozmawiać na temat wspólnych działań kierowanych do kibiców Górnika, jak i innych klubów.
Pismo jest więc napisane w tonie pojednawczym, choć jego końcowe zdania sugerują, że zdaniem Totolotka w działaniach stowarzyszenia jest pewne niebezpieczeństwo wpływające na rynek reklamowy w polskim sporcie.
Stoimy na stanowisku, że współpraca na styku biznesu, sportu i emocji powinna pchać kluby do rozwoju, a nie konfliktu. Dlatego popieramy spontaniczne inicjatywy jak Socios Górnik, które wspierają polskie kluby i polski sport, ale należy zaznaczyć, że tylko wieloletnie i długofalowe kontrakty sponsorskie dają szanse klubom na stabilne funkcjonowanie. Działania takich inicjatyw powinny zatem szanować strategię klubu i jego sponsorów, aby zapewnić bezpieczeństwo finansowe organizacji sportowej i stabilność w oczach obecnych oraz potencjalnych sponsorów. Pod pismem podpisał się Łukasz Seweryniak, dyrektor ds. operacyjnych i marketingu firmy Totolotek.

źródło: Sport



Redakcja www.Gornik.Zabrze.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, itp.

















Copyright © 2001-2020 Górnik Zabrze On-Line - serwis nieoficjalny. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.
[zalecane przeglądarki: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera] online